Ondernemen in persoonlijke ontwikkeling eerst!

 

Het is heel eenvoudig!

We hebben allemaal dromen en doelen en dit van kinds af aan. Alleen lijkt het erop, dat hoe volwassener we worden, deze lijken te vervagen of onmogelijk lijken te zijn of zelfs helemaal verdwijnen.

Stop eens met dromen, je bent geen kind meer…
En als je dit vaak genoeg hoort, dan is de kans heel groot dat je hier inderdaad ook effectief mee stopt!

Op een dag flakkert er een droom toch weer even op en dan denk je; het is misschien het moment om voor mezelf te beginnen ... De kans bestaat dat er rondom jou mensen zijn die er veel aan zullen proberen doen om die ballon te doorprikken (met de beste bedoelingen ...)
En je gaat er toch mee door!
Kijk eens hoe fier je dan bent!

Alleen kan het zijn dat je al snel van je roze wolk wordt gehaald … dat het toch allemaal net wat moeilijker is dan je gedacht had om klanten binnen te halen en dat er meer kosten zijn dan je eerst had gedacht. Er zijn wel 101 mogelijke redenen te bedenken waar het mis kan lopen ...

Wat ga je dan doen?

Je ziet vandaag een stroom van aanbiedingen voorbij komen aan sales en (online)marketing trainingen. Misschien heb je die al gevolgd ... misschien heeft het iets gedaan maar niet wat je verwachtte ...
Met wat geluk kun je van de ene naar de andere opdracht en van de ene naar de andere klant hoppen. En die droom … wordt dan wel eens een nachtmerrie … zie je nu wel!
En hier rijden heel veel ondernemers zich in vast. En voor velen is dat het verhaal van jaren.

Een terechte vraag!
De vraag die je jezelf dan wel eens stelt is; waarom wordt de ene ondernemer succesvol en de andere niet?
Waarom lijkt de ene goed beloond te worden voor hetzelfde werk en de andere niet?

Voor je verder leest, wil je het antwoord echt weten?

Als je een economie boek openslaat, dan zul je heel wat modellen en schema's vinden, welke vooral gebaseerd zijn op externe factoren. De staat van de economie, lokatie, concurrentie, behoefte ,...

Alleen ga je de echte reden niet vinden in een boek over economie.
De echte redenen zijn interne factoren. Die bepalen zoveel van je succes!
En dat vind je in geen enkel businessplan terug.

Wat zijn dan die interne factoren?

Dat is hoe je denkt, wat je gelooft (of niet) en hoe je uiteindelijk handelt (of niet).
Je kan 2 mensen met hetzelfde product, op dezelfde plaats, op hetzelfde tijdstip in dezelfde situatie zetten … en de ene wordt super succesvol en de andere faalt ...  Wat is dan het verschil? Juist, de persoon!
De belangrijkste les van 16 jaar ondernemerschap is dan ook, ondernemen is persoonlijke ontwikkeling eerst!

Het is uiteindelijk heel eenvoudig!

Waar je vandaag ook bent of staat, je moet nog starten … je bent al even of al heel lang bezig … het gaat goed of het gaat niet goed ...
Het komt steeds op 1 belangrijk iets neer. Het is niet moeilijk, het is heel snel gebeurd, het kost niets, het is voor iedereen mogelijk en het hangt af van 1 persoon.

Het enige wat er nodig is om jouw droom te realiseren en succesvol te worden is … een beslissing ...

Het enige wat er nodig is van jou, is 1 beslissing!
De beslissing om het te veranderen ...

Om wat dan te veranderen?

Om alles wat je niet helpt te verwijderen uit je leven - je gedachten - en uit wat je gelooft.
En dit te vervangen door wat je wel helpt en je wel dichter bij je doel brengt.

Ondernemen is persoonlijk ontwikkeling eerst!

Waar ik je bij kan helpen is met op zoek te gaan naar die verhalen die je niet helpen en die je dus onbewust saboteren. En deze dan te gaan omzetten naar een verhaal dat je wel helpt.

De verhalen die jezelf vertelt.
We vertellen onszelf allemaal verhalen.
Vraag aan een wetenschapper wat je bent en hij zal antwoorden dat je bestaat uit miljarden atomen.
Uit wat bestaan we in de realiteit? Uit miljarden verhalen die we onszelf vertellen.
#doordenkertje

 

Ontdek onze toolbox.