Hoeveel systemen die we vandaag nog gebruiken in de wereld zijn out of date? 


Dit is een zeer belangrijk inzicht in de komende tijd!

 

Meld je aan voor de online Masterclass "Hoe een positief perspectief creƫren in deze tijden?". Hierin kan je ontdekken jij welke hierbij nodig zijn.

Je aanmelden voor de online Masterclass!

Als jij liever leest dan video kijkt/luisterd..

Hoeveel systemen die we vandaag nog gebruiken in de wereld, in de economie, in onze maatschappij, zijn out of date? 

Hoeveel systemen die we vandaag nog gebruiken in de wereld, in de economie, in
onze maatschappij, zijn out of date? 

En de periode van corona, wel, zou het kunnen zijn dat die ons nu net heeft duidelijk gemaakt dat heel veel systemen die vandaag gebruikt worden, out of date zijn! Voorbij houdbaarheidsdatum!

Maar we blijven ze gewoon gebruiken. Waarom? En je hoeft het niet eens te zijn
voor alle duidelijkheid maar als je gewoon kijkt, met afstand kijkt, uit het verhaal
stapt van de corona, dan zie je toch dat er wel een paar dingen zijn waar we eens
heel dringend moeten naar kijken. 

En dat zijn de systemen die we gebruiken zoals de maatschappij, economie, geld, hoe we werken, school, hoe we ons voedsel produceren, politiek en nog heel veel andere.
Het zijn allemaal systemen die eigenlijk al een paar eeuwen gebruikt worden en dus misschien niet meer zo  21e eeuws zijn ... Niet meer zo up-to-date zijn voor de tijd waarin we leven en de technologie die we beschikbaar hebben.

Kijk gewoon naar de politiek!

Kijk gewoon maar naar België … In België kennen we dat heel goed, politiek … Maar is dat 
een systeem dat nog werkt voor deze tijd? En deze mogelijkheden? Want je hebt een democratie, en op zich is dat positief natuurlijk ... Je hebt ook meerdere partijen ...
Op zich is daar ook helemaal niks mis mee. Maar ja, als je er niet meer in slaagt om daar nog dingen mee te bereiken …

Want ook al zouden we in België een nieuwe regering kunnen vormen met wat er
vandaag aan aanbod is, wat zouden we veranderen? Niks! Het enige wat er gebeurt, is
ja, in de kantlijn een aantal dingetjes veranderen ...
Maar fundamenteel kunnen er geen cruciale dingen meer aangepakt worden want het systeem dat we gebruiken is out of date en kan niet meer realiseren wat we nodig hebben. 

En het probleem daarbij is dat we natuurlijk steeds de kloof, de problemen die we ervaren, dat die alleen maar groter worden. En hoe langer we wachten om de knoop door te hakken, om afscheid te nemen van deze systemen, hoe groter we onze problemen gaan maken.
En de corona crisis, je mag daar zoveel verhalen over verzinnen als je wil, zoveel complottheorieën over bedenken als je wil, maar uiteindelijk zie je het resultaat. En het resultaat is, we zitten met een aantal problemen die afhankelijk zijn van de systemen die we
gebruiken.

Het putje in de weg syndroom.

We hebben jaren dingen proberen oplossen door … Bijvoorbeeld, er is een putje in de weg, dat kennen we in België ook goed he ... Er is een putje in de weg, wat gaan we dan doen?
Bordje opgepast put, 30 km per uur! Met een beetje geluk komt er iemand binnen de twee maanden het putje dichten met een beetje asfalt erin …

Beetje aandammen, klaar! Op dat moment is dat putje natuurlijk opgelost ... zomer, allemaal oké, maar het is een hete zomer en ja, dan wordt dat putje terug uit gereden ...
Dan wordt het herfst, het wordt winter ... met een beetje geluk nog een beetje vrieskou en het putje is in het voorjaar weer open! 

Het is niet alleen open, het is zelfs een beetje groter geworden … Wat doen we dan? Plakkaatje opgepast put, 30 km per uur! En een paar weken daarna wordt het putje gemaakt op net dezelfde manier. En dat doen we dan een paar jaar na elkaar want voor een paar jaar werkt dat … maar plots is gewoon wat asfalt er ingooien niet genoeg meer. En ja, wat gaan we dan doen? Ah, dan gaan we er gewoon eens een nieuw laagje asfalt in zijn geheel overleggen. En dat fixt het dan weer voor een paar jaar. Maar daarna krijgen we terug
die putjes …

Waarom kunnen we niet van dag een zeggen; oké, putje, laat ons dit fatsoenlijk fixen.
Laat ons een stukje fundering eruit halen, die terug versterken, alle laagjes terug opbouwen ... Zou het dan kunnen zijn dat dit voor meerdere jaren opgelost is?!
Maar we zijn ondertussen het moment voorbij dat we putjes kunnen vullen.
Het gaat nu ook niet meer over een nieuwe toplaag er afreizen en er nieuw asfalt in doen ... 

Nee, we gaan de moed moeten hebben om te zeggen; volgens mij hebben we gewoon een andere weg nodig. En dat is hetgene wat de corona ons laat zien ... 

Hoeveel is werkorganisatie veranderd sinds de 19de eeuw?

Waarom staan jullie nu ook terug opnieuw in de file? En waarom is het werken nog op deze manier georganiseerd? Wat eigenlijk nog altijd 18de 19de eeuws is. He, waarom durven we niet zeggen; misschien kunnen we dat anders organiseren?
Ikzelf 20 jaar geleden, werkte ook in de corporate world en moest elke dag richting Brussel ... En begin jaren 2000 vroeg ik eigenlijk al van hey jongens, wat ik hier doe, dit werk, kan
ik perfect ook thuis doen en dat bespaart me minstens 2 uur per dag.

Nee nee dat kan niet, regeltjes, vakbonden en andere dingen ...
Het kon niet! En heel veel bedrijven zegden dit anno 2020 nog steeds. Alleen was het zo dat er natuurlijk plots iets was, corona, en ja plots moest het! Plots moesten mensen van thuis werken. En ik was verbaasd te horen dat enkele bekende bedrijven die online werken nu plots hun medewerkers van thuis lieten werken maar dat dat eigenlijk niet kon omdat hun systemen daar niet voor voorzien waren en dan heb je van heum …
Dus de weg naar digitalisatie is nog heel lang. Maar waarom is werken nog altijd georganiseerd als 200 jaar geleden?

Onderwijs en de digitale trein...

Dat is werk. Maar ergens anders waar we dit zagen was natuurlijk in het onderwijs. En dan moeten we toch ook durven vragen; is het onderwijs, hoe het georganiseerd is vandaag, is dit eigenlijk ook niet nog altijd 19e eeuws?
Weet je, sommige scholen als je er binnenwandelt, denk je inderdaad van dat is nog
19e eeuw … Maar het gaat ook over de manier van lesgeven. Hoe het onderwijs op
zich georganiseerd is. Het gaat misschien ook over de inhoud, hoeveel dingen wordt onze kinderen vandaag geleerd die eigenlijk al out of date zijn?

En dan vragen we ons af, wat moet daar later van worden? Waar ... Hoe zijn ze voorbereid op de wereld? Op de echte wereld? Ook de manier van digitaal lesgeven. Het is niet dat
die technologie nog maar een jaar oud is he ...
Het bestaat al meer dan twintig jaar. Meer dan 20 jaar geleden ontwikkelde ik
al e-learning systemen. Waarbij we training gaven aan piloten. En dat was ook nog op de oude manier met slides op een projector ... Zo plastiek waarop je schreef en dan denk ik van hey jongens, kunnen we dat niet gewoon op een computer doen? Dat jullie dat zelf
kunnen doen? 

Is het dan eigenlijk verwonderlijk? En dan kan ik nog 10 jaar krediet geven ... Maar ik zou zeggen, de laatste 10 jaar moet het toch mogelijk geweest zijn dat scholen op een meer digitale manier, zouden lesgegeven hebben?

Op een andere manier lesgeven en dan hoor je natuurlijk wel van ja ... Ja maar heel veel kinderen kunnen dan niet meer mee enzoverder ... Wel, en die ouders willen graag dat hun kindjes stil zijn … Wat gebeurt er? Een ipad of telefoon in hun pollen en je hoeft hen niet uit te leggen hoe dat werkt …

Dus ... Is 1 het systeem van school out of date? Is de transitie naar het digitale misschien moeilijk? De manier van lesgeven is dan misschien ook aan verandering toe en de content natuurlijk ook dus ja dat is een heel systeem … Dus een heel systeem met heel veel onderdelen van dat systeem die allemaal out of date zijn.

Is het dus verwonderlijk?

Dus is het dan verwonderlijk wat we gezien hebben of ervaren hebben? Op zich niet. Maar het is nu wel het moment om te kijken naar wat gaan we nu doen? Putjes toegooien of gaan we nu eens echt nadenken over; misschien moeten we het hele systeem veranderen?! 

En dan hebben we nog iets belangrijk … Geld! Het systeem van geld dat we gebruiken is
inderdaad ook al een paar eeuwen oud. En de laatste update is van ongeveer 50 jaar geleden ... Mja iets meer … 50 jaar geleden heeft men beslist om het geld los te koppelen van goud. En dat maakt natuurlijk dat geld compleet virtueel is geworden en dat dit op zich enkele voordelen heeft maar ook heel veel nadelen heeft.

Want dat betekent dat de economie twee procent moet groeien want anders kunnen we onze schulden niet terugbetalen … Nu, hoe je het ook draait of keert, die schuld kunnen we nooit terugbetalen want het geldsysteem, er zitten een paar dingen in ingebouwd die ervoor zorgen dat alleen maar schuld opgebouwd kan worden en dingen kunnen alleen maar inflatie teweeg brengen. We worden uiteindelijk als mens in een systeem gehouden dat er alleen maar voor zorgt dat we heel afhankelijk zijn van een aantal zaken.

Want wat is de droom die ons verteld wordt? Goed studeren, diploma, werken, huisje tuintje boompje enzoverder … Om dat te kunnen doen, ga je naar een bank gaan en ga je centjes moeten lenen. En dat betekent dat je de komende 20, 25, tegenwoordig zelfs 30 jaar vastzit aan iets en wat is dan het gevolg? Dat mensen, ja 20, 30 jaar iets gaan doen met hun tijd, job, wat ze  misschien eigenlijk niet willen doen maar ja het moet want ze zitten vast en die lening moet betaald worden.

Wat doet men als men merkt de controle te verliezen?

En dat kennen we misschien allemaal als the rat race ... Nu, dat speelt niet alleen op ons persoonlijk niveau. Binnen elk gezin ... Maar dat speelt ook op een hoger niveau.
Want wat als ik zeg dat deze situatie ideaal is voor de overheden? En je hoeft mij en dit niet te geloven … Maar wat er nu gebeurt, is ideaal want wat zie je? Alles is twee maanden zo goed als stilgevallen dus ja, heel veel ondernemers, heel veel bedrijven zitten met een financieel probleem. Klopt. En nu wordt er natuurlijk naar de overheden gekeken om geld te geven.

En eigenlijk doen die niet liever want dat creëert schuld. Dat creëert dat de burgers, de bedrijven, gebonden zijn aan die overheid en dat dat de manier is om extra belastingen te
heffen. En dat is eigenlijk misschien het hele verhaal. Je kan 101 complottheorieën bekijken over corona, 5g, Bill Gates, vaccinaties ... En nog heel veel andere dingen. Maar eigenlijk is het veel eenvoudiger.

Eigenlijk is het heel eenvoudig en dan zou ik jou eigenlijk willen uitnodigen om de geschiedenis van de laatste 500 jaar eens te bekijken. De ECHTE geschiedenis. Niet diegene die je meestal in de schoolboeken vindt voor alle duidelijkheid.
En dat je dan ziet van hey, wat is de val van het instituut kerk 500 jaar geleden geweest?! Dus dat zij de controle verloren hebben over een aantal zaken en daardoor rare dingen zijn  gaan doen maar uiteindelijk hebben ze toch de zaak of de boel verloren. 

We zijn nu 500 jaar later en hetzelfde verhaal speelt zich af. Dat is dat de overheden proberen controle te houden over hun bevolking omdat ze weten dat ze door een digitale wereld minder controle hebben over hun bevolking.

Dit is het begin van een nieuwe revolutie!

Mensen worden slimmer, verstandiger, kunnen bevrijden, hebben toegang tot informatie.
En gaan meer en meer beseffen van, hey wat klopt er hier niet?
En de enige manier dat de overheid mensen terug onder controle kan houden, is door te zorgen dat ze afhankelijk van hun zijn en blijven voor geld. Dus wat er op zich nu gebeurt, is een heel goede manier om de bevolking onder controle te houden want ze zijn plots afhankelijk geworden van geld.

Ik zie heel veel mensen die wel merken van hey what is going on maar eigenlijk niet
weten hoe en wat en wat ze zouden kunnen doen? En wat is dan belangrijk dat je
eigenlijk afstand kunt nemen en kijken, uit het verhaal stappen, uit het hele verhaal
stappen en kijken naar hey, what is going on? Wat zijn alle puzzelstukjes want ik heb er
nu een aantal genoemd …

Maar er zijn er duizenden ... Duizenden puzzelstukjes. En ik wil je graag uitnodigen naar een masterclass; hoe in deze tijd een positief perspectief creëren voor jezelf en je business? En daarin gaan we eigenlijk verder kijken naar hey, wat zijn nog andere puzzelstukjes die momenteel belangrijk zijn om te kunnen begrijpen. En als je daar afstand kan van nemen,
eigenlijk een high level overview kan van hebben dan kan je iets hebben van oké, dat zijn de dingen die er aan de hand zijn en hoe kan ik hier op inspelen of hoe kan ik daarvoor zorgen
dat ze dan minder invloed op mij zullen hebben. Zodat ik van een momenteel misschien iets mindere of zelfs heel sombere situatie terug iets positief kan maken. 

We zullen de verandering vanuit onze zelf moeten realiseren.

Want dat gaan we allemaal voor onszelf moeten doen. De overheid gaat dat niet voor ons doen. We gaan dat zelf moeten doen. En dat wil ik met jou delen in deze gratis masterclass. Met de link die je vindt boven of onder deze video kan je je aanmelden voor deze gratis 
masterclass. En dan ontdek je ook op welke datum deze doorgaat. 

Voor alle duidelijkheid, er is geen aanbod tijdens deze masterclass. Er wordt niets verkocht.
Dan kan je je misschien wel afvragen; waarom doe je dit? Wel, daarvoor nodig ik je ook
graag uit op de masterclass omdat je op het einde van de masterclass niet alleen zal weten van hey, wat zijn nu belangrijke puzzelstukjes in het hele verhaal. Wat je zou kunnen doen om inderdaad een positief perspectief te genereren en wat zijn de stappen die je daarin kan nemen? 

En op het einde van de masterclass ga je dat perfect weten. Waarom dat ik dit doe.
Dus meld je nu aan voor deze masterclass. Je vindt de link boven of onder deze video.
Voor wie is deze masterclass geschikt? Wel, vooral voor zelfstandig ondernemers die bereid zijn om ff tijd te nemen. Tijd te nemen om inderdaad die afstand te nemen om ff het gezichtsveld te verbreden. Om ff de tijd te nemen van hey, wat zouden inzichten kunnen zijn waar ik iets kan mee doen?

Mijn bedoeling is niet om jou te overtuigen van iets. Mijn bedoeling is vooral om enkele inzichten mee te geven waar jij dan over kan beslissen of die handig zijn voor jou  ja dan neen. Dat is het belangrijkste.

Voor alle duidelijkheid, wat is deze masterclass niet? 7 stappen naar een makkelijke social media strategie of in 7 stappen zonder moeite een succesvolle webshop opzetten ...
Verre van! Dit is niet op korte termijn snel, makkelijk, ik weet niet wat ... Bullshit! Dit is oké, ff
afstand nemen en kijken wat er echt aan de hand is en wat zouden we er kunnen mee doen?! 

Dus meld je aan voor deze masterclass. De link zit boven of onder deze video en dan zie ik jou in de masterclass!

Wanneer we weten wat de uitdagingen zijn, is de vraag, hoe kunnen we aan een oplossing werken?

Ik geef een online masterclass "Hoe een positief perspectief creëren in deze tijden?"

We kunnen proberen de huidige situatie op te lossen zoals we het altijd al deden.

Dan is de vraag lossen we de uitdagingen dan wel echt op?

Wat als je een manier had om, wat er ook gebeurd, steeds voor jezelf een positief perspectief te creëren?

#

Hoe een positief perspectief creëren in deze tijden?

Donderdag 9-7 om 20u, deze presentatie is een eenmalig event, er worden geen opnames verstuurd als je er niet live bij bent.

Meld je nu aan :